Bíróságra viszi Újbuda a Déli Körvasút engedélyét

Nem teljesíti a korábbi bírósági döntésben foglaltakat a Déli Körvasút beruházás most kiadott, újabb környezetvédelmi engedélyének alapját képező hatástanulmány.

A dokumentumban továbbra is komoly hiányosságok vannak, ezért Újbuda Önkormányzata bíróságon támadja meg az új engedélyt.

A Fővárosi Törvényszék a korábbi környezetvédelmi engedélyt megsemmisítő határozatában részletesen kitért arra, milyen szempontok alapján kell elkészíteni a hatástanulmányt, ezeket a beruházó azonban nem, vagy csak részben vette figyelembe. A vizsgálat egyebek mellett nem tér ki a lehetséges alternatíva, a hőhatás és a hőszigethatás vizsgálatára, a zajvédelemre, illetve a természetkárosító hatásokra sem. Az önkormányzat már a megismételt engedélyezési eljárás során is jelezte a hatóságnak a hiányosságokat, hangsúlyozva, hogy nem támogatja az engedélyt, ha nem felel meg ezeknek a feltételeknek.

Újbuda Önkormányzata továbbra is a kerületi lakosok érdekeit tartja szem előtt, ezért korábbi döntéseivel, intézkedéseivel és véleményével összhangban az előírt határidőn belül megtámadja a 2022. november 11-én kelt környezetvédelmi engedélyt.
A kerület vezetése hisz abban, hogy sikerül megakadályozni egy, át nem gondolt, környezeti szempontból több mint aggályos beruházást, amely az építéssel, majd az üzemszerű működéssel túlzott környezetkárosítást okozna. A jelenlegi tervek szerint évente 51 ezer tehervonat haladna át a kerületen.

Az önkormányzat nem a vasúti személyforgalom fejlesztését kívánja megakadályozni, hanem a nem budapesti célú tranzit teherforgalom alternatív vasútvonalra helyezésével kívánja elérni az optimális, a meglévő környezetet és a kialakult természeti értékeket legkevésbé érintő műszaki megoldást.

A ROVATBÓL