A környéken lakók elszállíttattak volna egy roncsautónak vélt Toyotát, de kiderült: a kocsit használják, a kerekét munkások törték ki. A jármű kálváriája bejárta a toyotás Facebook-csoportokat, és beindult a segítségáradat.
– Szomorú, hogy egyesek úgy gondolják, így kell elintézni egy problémát – reagált az újbudai roncsautóügyre Bleszák Tibor, az Újbuda Közterület-felügyelet igazgatója. A Károli Gáspár tér közelében, a Harangos játszótér sarkán álló, 1987-es évjáratú, kitört kerekű Toyota Corolla tavaly nyáron kezdte el dühíteni a környékbelieket, szerintük ugyanis az elveszi a helyet az ő autóiktól, és a roncstelepen van a helye. A lakók a Facebookon számoltak be tehetetlenségükről, egyesek azt is kifogásolták, hogy babakocsival nem lehet elhaladni a Toyota mellett. A történet eljutott a Metropolhoz, amely cikksorozatban tolmácsolta a helyiek felháborodását. Egy dühös anyuka azt is elárulta a lapnak, a kerék nem „magától” tört ki, hanem egy gázvezeték-javítás során, amikor a munkások átemelték, majd visszatették az autót.
Miután bejelentették a problémát a közterület-felügyeleten, kiderült, a gépkocsi egy 80 éves férfié, aki nyár óta tényleg nem használja azt. A jármű azonban érvényes műszaki vizsgával, rendszámmal és friss gépjárműadó-befizetéssel rendelkezik, sőt, mivel díjfizető övezetben áll, a gazdája az éves várakozási engedélyt is kiváltotta. Így a gépkocsi nem minősül üzemképtelennek, és nem szállítható el. – Ugyanolyan jogon parkol az utcán, mint az összes többi autó, akár használják, akár nem – tájékoztatott a felügyelet, hozzátéve, hogy babakocsi is elfér mellette.
A gépjárművön meglátszik a kor, ám a kerék kitöréséig üzemképes állapotban volt. A tulajdonos 1989-ben Belgiumban vette az autót, amit azóta fenntart, javítgat, mert ragaszkodik hozzá, de egyébként sincs pénze másra, tudta meg a felügyelet. A kitört kereket sem hagyta annyiban, szakszervizhez fordult, majd amikor kiderült, hogy a szükséges alkatrészek már nehezen szerezhetők be, bontókat is felkeresett. (Egyedül is megpróbálta helyére tenni a kereket, mert akkor nem néznék roncsnak, de nem ment.) Az utóbbi időben aztán különös dolgok történtek. A bejegyzések, cikkek megjelenése után a kocsiról egyszer csak eltűntek a rendszámok (így már jogilag el lehet szállíttatni egy autót – a szerk.). A tulaj azonnal elkezdte intézni az új rendszám igénylését, hogy ne szegjen szabályt. Hamarosan elromlott az autó zárja, így a férfi nem tudta beindítani a motort, hogy az akkumulátort életben tartsa. Azt végül a felügyelettől tudta meg, mennyien haragszanak rá. – Hatóságilag semmi ok a beavatkozásra – jelentette ki lapunknak Bleszák Tibor, majd hozzátette, ennek ellenére megpróbálnak segíteni a béke kedvéért. Felveszik a kapcsolatot egy szállító céggel, amely átmenetileg olyan helyre vinné az autót, ahol a lakókat nem zavarja. – Az önbíráskodás nem támogatható. Nem szeretném, ha az eset precedenst teremtene arra, hogy ha valakinek nem tetszik valami, azt így oldja meg. Arra kérem a lakókat, legyenek barátságosabbak, és először kérdezzék meg a tulajdonost, miben tudnak segíteni – fogalmazott a vezető.
Az ügy szerencsére jól ért véget. Miután toyotás csoportokhoz is eljutott a hír, többen elkezdték keresni az alkatrészeket az országban, végül az egyik csoport néhány tagja kiszállt a helyszínre, és megjavították a kereket. Valaki pedig egy, a kocsira ragasztott papíron jelezte: „Az ellopott rendszámtábla miatt hatósági eljárás indult, a probléma hamarosan megoldódik.”
Török Dániel