Zöldnek látszik a Déli Körvasút

Látogatóközpont több mint félmilliárdért

– A pályaépítés halad, a Déli Körvasút Hamzsabégi útra néző támfala majdnem teljesen kész, a hidak építése zajlik. Ezután épül meg az északi oldali új vágány, amelyen jövőre már vonatok robognak – adott helyzetjelentést Magyarország legdrágább vasúti fejlesztéséről Erhardt Attila alpolgármester a Déli Körvasút Látogatóközpontban.

A Mészáros Csoporthoz tartozó V-Híd Zrt. által kivitelezett állami Déli Körvasút projekt a Hamzsabégi úton áthaladó vasúti pálya vágányait duplázza meg, a koncepció szerint azért, hogy javítsa az agglomeráció személyvonat-közlekedését, emellett támogassa a Budapest–Belgrád vasútvonalon Kínából is érkező áruszállítást.
A Déli Körvasút nemrég megnyitott, egy nagyjából 30 négyzetméteres szobából álló látogatóközpontját bruttó 537 millió forintból rendezték be – derült ki Hadházy Ákos országgyűlési képviselő adatigényléséből. A helyiségben interaktív puzzle és érintőképernyős látványterv-lapozgató tájékoztatja az érdeklődőket, a projekt elkészülte utáni világba pedig egy háromperces VR-szemüveges mozin keresztül pillanthatnak be.
Az összes tervezett híd közül a legnagyobbat, a Karolina útra nézőt ez év végén emelik ideiglenes helyére, majd a két régi, most üzemelő vasúti pálya hídjait lebontják, helyükre újak kerülnek. Ezt követően épül fel a déli oldali támfal és az integrált szerkezet, amely a zajvédő falakat és a vasúti felsővezetékeket fogja tartani. Az alpolgármester közölte, hogy lezárultak a Hamzsabégi úti zöldfolyosó koncepciótervéről szóló tárgyalások; az önkormányzat megkapta a tanulmányterveket, melyek a „lehetőségekhez képest a legzöldebb és legkorszerűbb megoldást” tartalmazzák. Ez a Dunától kezdve a Hamzsabégi út legvégéig, majdnem a Kelenföldi pályaudvarig egybefüggő minőségi területet jelent, sok játszótérrel, vizes elemekkel, korszerű kutyafuttatóval, esőkertekkel, azaz mindennel, ami „ma egy nagyvárosi zöldfelülettől elvárható”. Az önkormányzat elérte, hogy az éjszakai és hétvégi munkavégzést szűk korlátok között tartsák.
A mérnökök szerint a Déli Körvasút Hamzsabégi úti szakasza a vágánybővítés és a teherforgalom növekedése ellenére csendesebb lesz, mint volt – Erhardt Attila szerint ezt a gyakorlat fogja megmutatni. Néhány hónapon belül felhelyezik a Hamzsabégi úti támfalra az első három zajvédő elemet, amelyek hatásosságáról a lakók és a hivatalos mérések mondanak majd ítéletet.

Török Dániel

A ROVATBÓL