Muskétás utcai vasúti átjáró: Újbuda megoldást követel

A Déli Körvasút bizonyos szakaszokon a Budapest–Varsó nagysebességű vasútvonal része lenne, több helyen négy sínpáron haladna a forgalom. A vasútszakmai követelmények alapján ilyen esetben a sínpályát nem keresztezheti szintben közúti átjáró, ezért Újbuda egyetlen szintbeli vasúti átjáróját, a Muskétás utcait meg fogják szüntetni.

Újbuda Önkormányzata közleményben szögezte le: nem engedik, hogy újabb városrészek közlekedését akadályozza meg a Déli Körvasút.

Ha a beruházó nem épít a megszűnő helyett külön szintű átjárót, akkor városrészek megközelítése lehetetlenülne el. Ahogy a témával foglalkozó index.hu írta, két területről van szó: egyrészt a régi laktanya és a vele egységet alkotó új lakópark, másrészt a Tóváros, ahol jelenleg egy 900 lakásos ingatlanfejlesztés zajlik. Összesen nyolc-tízezer ember közúti közlekedése válhat kérdésessé. Az itt élők most is nehezen jutnak ki a Balatoni útra, mivel Érd és Diósd felől, illetve ezek irányába reggel és délután óriási a forgalom a 7-es úton. A meglévő problémát fejelné meg egy közlekedési zárvány létrejötte.

Újbuda vezetése a lakosság érdekeit képviselve felszólítja az államot és a beruházót, hogy találjanak erre megoldást. Dr. László Imre polgármester tárgyalást kezdeményez Lázár János építési és közlekedési miniszterrel, amelyen határozott választ vár arra, hogyan kívánnak elébe menni a közlekedési anomáliának.

A minisztérium az Index érdeklődésére nem cáfolta a terveket, de közölte, hogy a Déli Körvasút jelenleg kivitelezés alatt álló II. üteme nem érinti a Muskétás utcát, majd az V. ütemben kerülhet sorra. Ez a projekt előkészítési fázisban van, a kivitelezés kezdetéig több évre van szükség.

A ROVATBÓL

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support