Póznák, kémények, oszlopok – Gáti György kiállítása az Újbuda Galériában

Fölfelé címmel nyílt kiállítás az Újbuda Galériában Gáti György Balogh Rudolf-díjas és Pro Cultura Újbuda díjas fotóművész műveiből. Az évtizedeken átívelő, termékeny pályáját sajtófotográfusként kezdő művész

„eltökélt, hogy a legegyszerűbb témákból kiindulva formáljon sokrétegű jelentéseket, így elemezve az őt körülvevő világ és az ember viszonyrendszerét”

– mondta a tárlat megnyitóján Szurop Szonja művészettörténész. Az április 24-éig megtekinthető tárlat alkotásaiból jól látható, hogy a művészi életműben a 2000-es évek egyértelmű fordulópontot hoztak, ettől kezdődően Gáti György szenvedélyesen és mindenfelé utazott. – Egzotikus csavargásai során azonban a hétköznapit boncoló, érzékeny művészi attitűdjét is megőrizte – tette hozzá.


A kiállításra összeválogatott képek póznák, telefonoszlopok és kémények sokaságán keresztül tapogatják le a 21. századi társadalom világképét. Az elmúlt háromszáz év művészetében nem újszerű ez a toposz. A Fölfelé című tárlat célkitűzése, hogy a befogadó aktív résztvevővé váljon, aki képes azonosítani saját helyzetét a Gáti által feltárt világegyetemben, és felfogni, hogy a kép témája másodlagos.

„Számomra a megszólításnál sokkalta fontosabb az, ami a kamerám látószögéből rögzítésre kerül. Ha valaki fotóművésznek tart, szívesen elfogadom, büszke is vagyok rá”

– mondta lapunknak egy korábbi interjújában az idén Radnóti Miklós antirasszista díjjal elismert Gáti György.

A ROVATBÓL

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support