Érdemes a parkolási engedély meghosszabbítását már a napokban elintézni. Az legpraktikusabb ügyintézés érdekében az igényeket online felületen is be lehet nyújtani.
Közeledik a parkolási engedélyek meghosszabbításának határideje: a 2020-as és a 2021-es évre várakozási hozzájárulással rendelkezőknek március 31-éig van lehetőségük leadni kérelmüket. – Mivel az ügyintézési határidő a korábbi engedély érvényességi idejének vége (ha addig már kevesebb mint nyolc munkanap van hátra, akkor nyolc munkanap), így nem érdemes az utolsó pillanatig várni – mondta lapunknak Kádi Gergely, a Közlekedési Osztály vezetője. A járvány miatt biztonságosabb és gyorsabb az ügyet online intézni. Az önkormányzat szakemberei szerint ezt sem ajánlatos sokáig halogatni.
A kérelmet az önkormányzat ügyfélablakrendszerén keresztül lehet online benyújtani, az ügyintézés feltételeit és menetét a https://parkolas.ujbuda.hu/index.php/varakozasi-hozzajarulasok/ oldal ismerteti. Az így beérkező kérelmek 2000 forintos eljárási díját kizárólag az OTP SimplePay rendszerét igénybe véve lehet kifizetni. A hozzájárulást és a díj megfizetésről szóló számlát e-mailben küldik ki
(a kérelem elutasítása esetén a pénzt nem fizetik vissza).
Az ügyfélablakrendszert jelenleg az a kerületi lakos tudja igénybe venni, akinek a lakcímkártya szerinti állandó lakóhelyén parkolási díjat kell fizetni, a gépjármű a saját üzemben tartásában van – vagyis a kérelmező neve szerepel a forgalmiban –, illetve nem rendelkezik másik autóra kiadott engedéllyel.
Céges autónál vagy év közbeni gépjárműcsere esetén nem lehet az ügyfélablakot használni; az érintettek a kérelmet személyesen az önkormányzat Bocskai út 39–41. alatti épületében adhatják le, postai úton az 1518 Budapest Pf. 10 postacímre, e-mailen a parkolas@ujbuda.hu címre tudják elküldeni. Ugyanez érvényes a gyermekszállítási (iskolai, bölcsődei, óvodai) gazdálkodói és egészségügyi engedélykérelmekre.
– Idén február közepéig kétezer igénylés futott be, ez a korábbi években benyújtottaknak a harmada – mondta Kádi Gergely. Hozzátette: az online ügyintézés előnye, hogy ha nincs szükség hiánypótlásra, akkor nincs átfutási idő, az engedély azonnal megérkezik a regisztrációnál megadott e-mail címre. További előny, hogy az ügyfelet az önkormányzat elektronikusan értesítheti a parkolást érintő bármilyen változásról, engedélyének lejártáról és más hasonló fejleményekről.