Meg kell hosszabbítani a parkolási engedélyeket

Érdemes a parkolási engedély meghosszabbítását már a napokban elintézni. Az legpraktikusabb ügyintézés érdekében az igényeket online felületen is be lehet nyújtani.

Közeledik a parkolási engedélyek meghosszabbításának határideje: a 2020-as és a 2021-es évre várakozási hozzájárulással rendelkezőknek március 31-éig van lehetőségük leadni kérelmüket. – Mivel az ügyintézési határidő a korábbi engedély érvényességi idejének vége (ha addig már kevesebb mint nyolc munkanap van hátra, akkor nyolc munkanap), így nem érdemes az utolsó pillanatig várni – mondta lapunknak Kádi Gergely, a Közlekedési Osztály vezetője. A járvány miatt biztonságosabb és gyorsabb az ügyet online intézni. Az önkormányzat szakemberei szerint ezt sem ajánlatos sokáig halogatni.
A kérelmet az önkormányzat ügyfélablakrendszerén keresztül lehet online benyújtani, az ügyintézés feltételeit és menetét a https://parkolas.ujbuda.hu/index.php/varakozasi-hozzajarulasok/ oldal ismerteti. Az így beérkező kérelmek 2000 forintos eljárási díját kizárólag az OTP SimplePay rendszerét igénybe véve lehet kifizetni. A hozzájárulást és a díj megfizetésről szóló számlát e-mailben küldik ki
(a kérelem elutasítása esetén a pénzt nem fizetik vissza).
Az ügyfélablakrendszert jelenleg az a kerületi lakos tudja igénybe venni, akinek a lakcímkártya szerinti állandó lakóhelyén parkolási díjat kell fizetni, a gépjármű a saját üzemben tartásában van – vagyis a kérelmező neve szerepel a forgalmiban –, illetve nem rendelkezik másik autóra kiadott engedéllyel.
Céges autónál vagy év közbeni gépjárműcsere esetén nem lehet az ügyfélablakot használni; az érintettek a kérelmet személyesen az önkormányzat Bocskai út 39–41. alatti épületében adhatják le, postai úton az 1518 Budapest Pf. 10 postacímre, e-mailen a parkolas@ujbuda.hu címre tudják elküldeni. Ugyanez érvényes a gyermekszállítási (iskolai, bölcsődei, óvodai) gazdálkodói és egészségügyi engedélykérelmekre.
– Idén február közepéig kétezer igénylés futott be, ez a korábbi években benyújtottaknak a harmada – mondta Kádi Gergely. Hozzátette: az online ügyintézés előnye, hogy ha nincs szükség hiánypótlásra, akkor nincs átfutási idő, az engedély azonnal megérkezik a regisztrációnál megadott e-mail címre. További előny, hogy az ügyfelet az önkormányzat elektronikusan értesítheti a parkolást érintő bármilyen változásról, engedélyének lejártáról és más hasonló fejleményekről.

A ROVATBÓL

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support